Alweer bijna op de helft. - Reisverslag uit Wenzhou, China van Robin - WaarBenJij.nu Alweer bijna op de helft. - Reisverslag uit Wenzhou, China van Robin - WaarBenJij.nu

Alweer bijna op de helft.

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

06 April 2013 | China, Wenzhou

Woensdag - 27-03-2013
Woensdag is dumpling dag. Woensdagen heb ik de eerste 4 uur Chinees en na de eerste 2 uur hebben we 20 minuten pauze. Net genoeg tijd om naar de south gate te rennen en weer terug met en zakje verse dumplings en hete saus. Deze woensdag was het de meest heldere dag tot nu toe. Jammer dat het niet standaard zo helder is.. pff echt mooi zo tussen de bergen.

Donderdag - 28-03-2013
Vandaag na de lunch op het bedrijf kwam de kokin naar me toe en vroeg me wat. Na wat woorden en gebaren begreep ik dat ze vroeg of ik morgen ook lunch op het bedrijf. Ik zei “ja”, waarop zij reageerde met een “OK” en toen lachend wegliep. Haha wat is dit :p. Moet ik morgen iets speciaals eten ofzo? Achteraf was het gewoon haar zoon die kwam om een praatje te maken en zijn Engels te oefenen (+plus natuurlijk bewijzen aan zijn moeder dat hij echt wel Engels kan :p).

Vandaag is het de dag hoor! Eindelijk naar een goed sushi restaurant. Ik heb zoveel sushi gegeten daar wordt je bang.

Zaterdag/Zondag – 30/31-03-2013
Yes! Dit weekend wel naar Taishun. Ik ga alleen met Liyang want de rest heeft andere plannen. Zoals ik al eerder verteld heb Taishun is een mooi gebied met veel oude Chinese traditionele bruggen. Ik kan nu eindelijk laten zien wat ik daarmee bedoel :). De trip was zeker geslaagd, heb mooie dingen gezien en veel lol gehad met Liyang.
Elk stukje tot nu toe heeft wel wat met eten, dus deze kan natuurlijk niet ontbreken. Heb tijdens mijn trip echt de beste bapoa ever gegeten, 1 freaking yuan, vlees, groente alles.

Maandag – 01-04-2013
Na de trip ben ik eigenlijk wel toe aan een massage. Maandag avond zijn we heen gegaan. Pff deze dame heeft me in elkaar gebeukt jonge. Met zulke kleine handen en dan zoveel kracht.

Dinsdag – 02-04-2013
Ik heb ondertussen het grafische deel van de website grotendeels af. Ik kan nu apparaten tekenen en er kan op de knoppen gedrukt/geklikt worden. Natuurlijk is het niet simpel een plaatje weergeven en is het zo dynamisch mogelijk. Hier stond eigenlijk een veel langere tijd voor, dus dat is weer mooi voor de planning :).

Waaa! STHO schenkt me 1000 euro! STHO is een organisatie die projecten support die innovatief zijn en goed voor de relatie tussen Nederlandse en buitenlandse universiteiten. Aangezien ik de eerste ben die via Windesheim en Wenzhou university afstudeert leek mij dit wel goed voor de relatie :) daarnaast is mijn project natuurlijk innovatief genoeg. Die 1000 euro betekent me wonen. Ben zelf nog het dubbele kwijt aan de combinatie vlucht en overige kosten. Maar ben natuurlijk super blij. Dit is geld wat weer op de spaarrekening kan :).
Oja. Dit ga ik natuurlijk vieren, dus ik leg me Chinese huiswerk even aan de kant en club it is. Was een geslaagd feestje :).

Woensdag – 03-04-2013
Ben natuurlijk moe van het feestje gisteravond. Maar dat is niet zo erg :). Om half 4 op het werk komt een collega naar me toe met de volgende tekst: "Hey Robin :), uhmm. There is are Tv station guys in our company right now and they want to shoot some pictures with you.". Dus ik mag met me (gelukkig niet zo'n brakke kop) voor de camera. Geen idee wat ik moet doen, maar we zullen zien.
En jahoor, komen ze aan met een dikke camera en lampen op me face gericht. En.. komtie: Jiěshì nǐ wèishéme xuǎnzéle zhè jiā gōngsī de. ja dat dacht ik ook. Ik spreek geen chinees :p. Gelukkig zat natuurlijk Nan(me collega die het beste Engels spreekt) naast me en vertaalde het naar de vraag die ik kon verwachten "waarom heb je gekozen om hier stage te lopen". Na nog wat meer vragen waren mijn 2 min of fame over.

Donderdag – 04-04-2013
Hier kennen ze geen Pasen maar wel Qingming (tomb sweeping festival). Dan gaat iedereen terug naar huis en family om de graven van overleden familieleden netjes te maken. Tenminste dat is wat ik ervan begrijp. Ik vind dat wel een mooie gedachten :). Voor ons betekend dat we donderdag en vrijdag vrij zijn. Helaas voor mij moet ik nog wat dingen doe voor school, maar dat is niet zo erg. Ik ben van plan wat sightseeing dingen te doen in deze dagen.
In de avond hebben we met een groepje de Dalou mountain beklommen. Dit was erg gezellig, maar het regende een beetje dus het werd wel erg glad. Ben twee keer bijna uitgegleden op de gladde stenen traptreden, maar gelukkig werd ik twee keer gered aangezien we in een trein formatie liepen :P.

Vrijdag – 05-04-2013
Ook vandaag staat een berg op de planning, deze keer in het midden van de stad. Er is niet veel te vinden over de deze berg op het internet, maar het uitzicht zou mooi moeten zijn.
Helaas was de lucht kwaliteit niet zo goed en hierdoor de foto’s niet zo mooi. We zijn na het beklimmen van deze niet zo hoge berg naar de arcade gegaan en daarna nog even wezen boogschieten, dus het was een leuke dag :).

  • 06 April 2013 - 11:21

    Annette:

    Hi Robin,

    Wat gaaf allemaal zeg. Jij hebt toch ook wel het geluk aan je kont hangen!! Leuk verslag weer om te lezen, blij dat het zo goed gaat met je. We zijn trots op je!

    xxxx Annette

  • 06 April 2013 - 12:41

    Lukas:

    je begint ook meer chinees te typen :p 'terug naar huis' 回家 en dan vertaalt naar NLs, haha. prachtig :)


  • 06 April 2013 - 13:17

    Marijke:

    Hoi Robin,
    heb weer vreselijk genoten van je dagverslagen!
    Wat kan je toch heerlijk "sappig" schrijven.
    Wat een geweldige tegemoetkoming heb je gekregen hé? Bofkont!!!!
    En kom je nu ook nog op de Chinese televisie?
    Veel liefs van Marijke

  • 06 April 2013 - 14:05

    Jan:

    Ha die Robin,

    Je hebt het wel voor elkaar daar, hè? Hoeveel kilo's ben je al aangekomen met al dat eten? Leuke verslagen en ik ben blij dat je het daar zo naar je zin hebt! Veel plezier nog in de laatste periode.

  • 06 April 2013 - 14:46

    Astrid:

    Hé Robin,
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat we zo heerlijk kunnen meegenieten op afstand ;-)
    fijne 2e helft genieten doe je wel zo te lezen.


  • 07 April 2013 - 10:11

    MarC:

    benijd je ( zullen we ruilen ) en bijt niet in de hand die je eten geeft en op TV ja je bent knap want je lijk op je vader Hi HI Prachtig dat je dingen in China kan waarderen zoals Pasen en de mooie gebouwen en oude Bruggen,en dan ook nog 1 euro.
    geniet er van ......mis je

  • 08 April 2013 - 16:46

    Marianne:

    Hi Robin, wat is het weer genieten van je verslag gaaf hoor! Hoe zit het met het micheline bandje.....groeit die met al dat lekkere eten :-)? Zo te lezen loop en klim je heel wat af duzzzzzzzzzzz zal wel meevallen, blijf zeker genieten van al dat heerlijke chineze eten! Go joh dat je nu al weer op de helft zit, wat gaat dat enorm snel. Maar voor alsnog eerst nog volop genieten en het geluk is aan jou kant dus wie weet wat hiet nog allemaal uit voort komt? je weet maar nooit hoe het balletje gaat rollen. Liefs en groetjes en tot schrijfs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 41884

Voorgaande reizen:

16 Februari 2013 - 23 Juni 2013

China avontuur 2, Wenzhou.

14 Februari 2014 - 30 November -0001

China avontuur 3, Hangzhou 杭州

Landen bezocht: