"Ik hak je neer met mijn katana!" + weekend Xiamen - Reisverslag uit Wenzhou, China van Robin - WaarBenJij.nu "Ik hak je neer met mijn katana!" + weekend Xiamen - Reisverslag uit Wenzhou, China van Robin - WaarBenJij.nu

"Ik hak je neer met mijn katana!" + weekend Xiamen

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

14 April 2013 | China, Wenzhou

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik zie die viewcounter wel omploffen, maar het is extra leuk om de reacties te lezen.

06-04-2013
Zaterdag
Meeste zullen het wel gelezen hebben op facebook, maar tijdens het uitgaan deze week gebeurde er iets.. We gingen naar de clubs en hadden het gezellig. We bleven tot laat en de meeste in de club waren buitenlanders. Opeens moesten we allemaal naar buiten. Bleek dat er gevochten werd. Op de straat lag een gebroken zwaard. Bleek dat er iemand een katana uit zijn auto had gehaald en op iemand in wilde hakken. Dit was dus duidelijk een nep zwaard, want hij brak op impact. Maar wat zou de andere persoon geschrokken zijn zeg. Wordt je zo even bijna door een schreeuwchinees in stukken gehakt!

De rest van de week was gewoon een normale week, niks bijzonders. Maar het weekend wordt leuk :)! Dit weekend ga ik terug naar Xiamen om plekken en vrienden bezoeken. Heb er super veel zin in. De trein erheen is 3 en half uur, dat is niks wat betreft Chinese maatstaven.

Waaa.. ik zit nu in de trein onderweg naar huis en heb het echt super naar me zin gehad in Xiamen! Heb alles gedaan wat ik wilde, alles wat ik aan Xiamen zo leuk vond.
- Universiteit bezocht (super mooi terein)
- Volgepropt met onbeperkt sushi eten
- Zhongshan road (gezellige winkel straat)
- Gulangyu eiland in de nacht bezocht
- Helens (kroeg waar we altijd heen gingen met als afsluiting een straat bqq, vaste prik)
- Massage (aah heerlijk als je de goeie kent, geen gezeur met “is deze wel legit en goed?”)
- Pakkenbaas (samen met gerco (nieuw in Xiamen) naar de pakkenbaas geweest voor zijn maatpak. Kon het zelf niet laten ook een overhempie te bestellen, sorry mama)

En als afsluiting een knaller. Beef restaurant in de hutong!!! Heb natuurlijk de plek bezocht waar ik vorige jaar gewoond heb en wilde afsluiten met een luxe diner in de straat waar we altijd gingen eten. Luxe.. haha. Krukje en wiebeltavel. Maar oh, beef, potato, eggplant. Heerlijk. Dat miste ik het meeste van heel Xiamen. Haha!
Het voelde alsof ik helemaal niet weg was geweest en heel normaal was dat ik overal weer kwam. Het was super fijn om in Xiamen te zijn en ik ga ook zeker nog een keer terug voordat ik terug kom naar Nederland.

Nu zit ik in de trein met me Chinese huiswerk voor me neus, terwijl de jongen naast me af en toe vraag hoe je een woord in het Engels uitspreek want hij leest uit een boek voor verkoop strategieën.

  • 16 April 2013 - 12:40

    MarC:

    Nogmaals snap dat nauw toch dat heet straat SUSHI gr pa

  • 22 April 2013 - 21:00

    Mies:

    Wat moet je hier nog aan toe voegen he?

  • 23 April 2013 - 21:46

    Marianne:

    Rare Chinees trouwens om met een speelgoed zwaard te gaan vechten! Zou de dwaas niet beter hebben geweten???
    Hi Robin, ja zo kom je natuurlijk de dagen wel door, lekker eten, genieten, al het mooie zien wat China te bieden heeft en gewoon een maatpak bestellen met bijpassende bloes!!!! Nou je hebt groot gelijk, pak wat je pakken kan en geniet, zulke kansen krijg je niet vaak in je leven dus....be happy :-). Het is geweldig om te lezen hoe je het naar je zin hebt. Ik zie je volgende verhaal wel weer in mijn mail, tot die tijd.......maak veel plezier want voor je het weet zit je weer in het kikkerlandje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 821
Totaal aantal bezoekers 41889

Voorgaande reizen:

16 Februari 2013 - 23 Juni 2013

China avontuur 2, Wenzhou.

14 Februari 2014 - 30 November -0001

China avontuur 3, Hangzhou 杭州

Landen bezocht: