Songkran, Yandong mountain en eindelijk Huangshan! - Reisverslag uit Wenzhou, China van Robin - WaarBenJij.nu Songkran, Yandong mountain en eindelijk Huangshan! - Reisverslag uit Wenzhou, China van Robin - WaarBenJij.nu

Songkran, Yandong mountain en eindelijk Huangshan!

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

07 Mei 2013 | China, Wenzhou

Woensdag 17-04-2013
Deze woensdag was het een Thai’s feest. Vorige week was het Songkran festival in Thailand om het nieuwe jaar te vieren. Aangezien we hier een grote groep uit Thailand hebben doen we er hier ook wat aan. Het was echt super leuk en gezellig. Hoe is het niet gezellig als mensen in traditionele kledij dansen op traditionele muziek? Normaal is de Thaise groep best gesloten, maar vandaag was het tegenovergesteld. Eerst gingen groepjes kleine optreden uitvoeren, daarna werden wat groepsspelletjes gedaan en ondertussen was er proeverij. Het eindigde in een danspartij en iedereen werd op de dansvloer getrokken. Het is grappig hoe ze dansen en iedereen probeerde het natuurlijk na te doen. Maar toen… toen kwamen de waterballonen in beeld. Het eindigde in één groot waterballet op de derde verdieping! :P. De hele verdieping stond blank, want het bleef niet bij waterballonen, emmers kwamen tevoorschijn.

Deze avond gingen we met een grote groep uiteten (sushi). Ik had iedereen natuurlijk lekker gemaakt met de goeie sushi plek die ik hier in Wenzhou ken. Het begon als een tweetal toen een 4 mensen die wel mee wilden, maar na een tijdje bleek dat ik toch wel moest gaan bellen naar het restaurant :p. 12 mensen haha! Veel van Zuid Afrika. Ik zal deze keer wat minder focussen op het eten :p, maar het was heerlijk en heel gezellig. Iedereen heeft zich volgegeten.

Zondag 21-04-2013
Vandaag heb ik een tripje naar een gebied met de naam Yangdon mountain. Dit tripje is eigenlijk voor een bepaalde klas, maar ik mocht mee :). Het is ongeveer 2 uur met de bus van de universiteit. Het was gezellig en zeker een mooi gebied (zie foto’s natuurlijk).

Maandag 22-04-2013
Het begint moeilijk te worden om balans te vinden tussen de drie redenen waarom ik hier ben.
- Leuke tijd beleven.
- Chinees leren.
- Afstuderen.
Tuurlijk is afstuderen het belangrijkst, maar ik ben nu wel aan de andere kant van de wereld. Elke keer nee zeggen tegen een feestje is ook niet leuk. Tot s’ avonds laat voor school/werk bezig ook niet. Maar helaas is dit wel nodig als ik alles wil combineren. Wat betreft een leuke tijd beleven gaat haast vanzelf hier, maar ik kies ervoor om niet zo veel te feesten en meer te reizen. Door Chinees te leren verlies ik tijd die ik anders aan stage zou besteden (werk en documenten), maar ik vind het zonde om niks aan de taal te doen terwijl ik hier ben, daarnaast heb ik de punten nodig voor me afstuderen. En tja afstudeerstage, hard werken en niet zo veel proberen te verdwalen in de Chinese applicatie waar ik aan werk. Het gaat me gewoon lukken hoor ;), maar moet wel erg hard werken. Een onderwerp waar ik niet zoveel op focus als ik me blogs schrijf.

Dinsdag 23-04-2013
Huangshan, Huangshan. Ik wil naar Yellow mountain!
Vandaag treintickets kopen om van het weekend naar Yellow mountain the gaan. Maandag, dinsdag, woensdag zijn we vrij door Labour day (beetje vreemde naam voor vrijedagen :p). In China is het dan gewoon als je vrij hebt om deze dagen in te halen en dat wordt gedaan in het weekend ervoor, maar dag… die vraag ik dus mooi vrij want wil de volle 5 dagen hebben. Het is ongeveer 16 uur met de trein.

Huangshan!:Vrijdag 26-04-2013 tot Woensdag 01-05-2013.
Vrijdag op werk heb ik in de pauze het plannentje gemaakt van alle dingen die we kunnen zien. Na werk naar treinstation en meeten met Arash. Ongelofelijk dat niemand anders van de foreigners mee wil op deze trip. Maarja their loss, de foto's spreken voor zich.
Na een goed bord rijst de trein in. Een cabine met 6 bedden, 3 en 3. We pakken het top bed, want dan heb je het minste last van iedereen en kan je gewoon lekker doorslapen. Later bleken we de 2 laagste bedden te hebben, maar met een goeie "ting bu dong" oftewel ik snap niet wat je bedoeld bleven we de top bedden bezetten. Moe van alles(drukte de laatste paar dagen) heb ik de hele rit geslapen.

Onze tussenstop was Xuancheng. Nog nooit van gehoord, maar het is dus een kleine stad. We verlaten het treinstation opzoek naar een ontbijt. Na een stukje lopen komen we een park tegen en we besloten ons ontbijt hiernaartoe mee te nemen om te chillen. In het park werd er druk kungfu beoefend door mensen van alle leeftijden. Wij gingen zitten bij een groep van 20 die oefende met zwaarden, wat natuurlijk super vet is. Zwaard vast gehouden + met iedereen op de foto en toen treinrit deel 2. Heb weer geslapen als een baby en we arriveerde in Huangshan city. Wij verblijven in een super klein stadje/straat in de voet van de berg "Tangkou". Het hostel is gloeidje nieuw en het matras is zachter dan mijn bed thuis aaahhhh..

De eerste dag(avond) is voor de chillings. Na een goeie douche ergens gegeten. Restaurant zoeken was nog moeilijk. Hier hebben ze bijna alleen maar toeristische restaurantjes wat betekent dat je de hoofdprijs betaald maar het eten nergens naar smaakt of zelfs vies is. Maarja, jullie weten.. laat eten maar aan Robin over, dus dat is allemaal goed gekomen :p.
De volgende morgen vroeg op, om Huangshan te beklimmen. Met vertellen over hoe deze dag was ben ik snel klaar. Het is namelijk niet met woorden te beschrijven hoe mooi dit gebied is. Hiervoor verwijs ik echt naar de foto's en zie zelf wat ik bedoel. Elke seconde is een grote amazing. We hadden perfect weer. In de ochtend was het bewolkt waardoor we de beroemde sea of clouds hebben gezien, omdat sommige punten boven de wolken uitkomen. In de middag was het zonnig en de hele dag was het een lekkere 23 graden.

Volgende dag hebben we een watervillage bezocht. Zoals de naam al zegt een village in het water. Nadat we klaar waren in de village kwamen we Allison tegen een Amerikaanse meid die we eerder in het hostel hadden ontmoet. Arash en ik wilde wat souvenirs kopen en daarna zijn we samen met Allison naar het Bamboo forrest dichtbij gegaan. In de avond hebben we met Allison en twee mannen uit Oostenrijk meegenomen naar het restaurant waar we de vorige dag hebben gegeten. Hier hebben ze namelijk de beste fried noodles ever. Het is een klein afgelegen restaurantje ergens weg van de andere restaurants, waarschijnlijk weten ze zelf niet eens dat ze zo goed zijn. Het is altijd leuk om te zien hoe enthousiast zulke mensen worden als dezelfde foreigners van gister ineens met meer terugkomen om hetzelfde te eten :p.

Nice! In de avond regent het super super hard en het is de hele avond zo doorgegaan. Hier ben ik super blij mee want de laatste dag staat de "jiulongpu" op het plan oftewel de 9 draken waterval. 9 watervallen die nu door de hevige regenval super mooi zullen zijn. Nadat we alle 9 watervallen hebben gezien zijn Arash en ik off road gegaan om hogerop te komen. Dit is natuurlijk super super verboden en gevaarlijk. Maar het was een avontuur om echt een berg te beklimmen met alleen bomen als houvast. Uiteindelijk waren we zo hoog dat we ondertussen 2 extra watervallen hebben gezien die waarschijnlijk door heel weinig mensen zijn gezien. Wij natuurlijk harstikke blij dat ons avontuur is geslaagd.
We terug gegaan naar het hostel voor een shower en daarna zijn we naar Huangshan city gegaan. Daar hebben we "oldstreet" bezocht wat een leuke straat is met allemaal winkeltjes. Ik heb daar echt het mooiste souvenir ooit gekocht!! Deze meneer heeft voor me neus een waaier beschilderd met de bergen van Huangshan. Ik vind dat echt super uniek.

De treinrit terug startte met een nacht rit en om 3 uur ‘s nachts overstappen. Wat je allemaal ziet als het licht is en naar buiten kijkt is ongelofelijk. De ene minuut zit je midden in de bergen en de andere zie je een stad die druk bezig is met uitbreiden, daarna zit je midden in boerenland en zie je een super klein afgelegen boeren dorpje. Dit is precies de reden waarom ik onder andere verliefd ben op dit land en ik heb het deze keer voor een uur gefilmd als herinnering en om jullie te laten zien wat ik bedoel. Deze video zal ik versnellen en uploaden op youtube als ik er tijd voor heb.



08-05-2013
Oké iedereen… Dit is mijn laatste blog. De laatste 2 maanden van mijn tijd hier zijn ingegaan en ik heb tijd tekort tot in het oneindig. Ik ben zo druk dat ik voor de kleinste dingen geen tijd heb. Bijvoorbeeld deze blog schrijf ik nu terwijl het 1 uur ’s nachts is, maar daarna gaat me huiswerk weer open en moet ik aan de bak. Tja.. het klinkt erger dan het is. Ik wil zelf dit semester afstuderen. Ik kan ook chiller aan doen en 3 tot 6 maanden langer doorstuderen, maar ik kan nu ook even doorzetten.


Bedankt iedereen voor het lezen en zie jullie weer als ik met de zomervakantie terug ben in Nederland!!! Op facebook post ik meer foto’s als ik terug ben.

  • 07 Mei 2013 - 19:35

    Marianne:

    Ik kan me wel voorstellen dat het erger is dan dat het klinkt Ha Ha Ha tis toch niet niks .....genieten, leren, werken, feesten, heeeel veel zien, ik word al moe als ik het lees;-) Volgens mij weet jij heel goed je balans te vinden, gewoon ontspannen met eten, genieten,feesten en leren/werken. Daar vind jij je weg wel tussen, het zal zwaarder zijn als je weer terug bent. Maar als nuchtere hollander komt dat ook wel weer goed. Vakantie en zomerzon breekt aan wat wil je nog meer. Maar eerst nog even volop genieten daar in China! Goeie terug reis voor straks en ik zal je wel weer spreken als je in t land bent! groetjes.

  • 07 Mei 2013 - 20:29

    Annette:

    Hoi kanjer,

    Wat leuk om weer een verslag te lezen, maar jammer dat het de laatste is..... Het is zo ontzettend gaaf om te lezen dat je veel lol, veel tochtjes maakt en dat in combinatie met je studie. Ik neem mijn petje voor je af.
    Hou nog even vol en tot over een paar maandjes!!

    xxxx Annet en haar mannen

  • 08 Mei 2013 - 13:43

    M@rc:

    Ik lees; je bent moe", ik zie het aan je schrijven !, steek je energie in het gêne wat voor jouw het belangrijkste is, je kan het altijd op vakantie in China en het over the World gebruiken. genoten van het ( laatste verslag ) het is nu even op je lip bijten. Ik verwacht je dol en enthousiast terug met een derde DAN taekwondo en een BULL master IT. de wereld staat voor je open en het ligt aan je voeten. Gr papa M@rC..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 961
Totaal aantal bezoekers 41882

Voorgaande reizen:

16 Februari 2013 - 23 Juni 2013

China avontuur 2, Wenzhou.

14 Februari 2014 - 30 November -0001

China avontuur 3, Hangzhou 杭州

Landen bezocht: